Huldraheimen steinerbarnehage trenger flere folk!

Huldraheimen steinerbarnehage søker etter pedagoger. Ønsker du å jobbe i Huldraheimen steinerbarnehage, som er nært knyttet opp til gården med hester, sauer, høner og kaniner. Her er kjøkkenhage og mange planer for utvidelse av gården, med mottoet «Fra jord til bord».

Barna er med i stell, ridning, og kos med dyra. De får førstehåndserfaringer med livet på gården og veien fra jord til bord, når vi planter frø om våren og høster de mest fantastiske økologiske grønnsaker om høsten.

Gjennom uka har vi faste aktiviteter som dyrestell, bålpannemat, eventyr, turer i egen skog, eurytmi, maling og andre kunstneriske og praktiske aktiviteter. Vi har daglig ringlek med bevegelser og vi synger mye!

Barnas frilek er viktig som læringsarena og som barnas egen livsverden, derfor har vi fokus på å gi rom og verne om denne leken. Og vi arbeider sammen, med praktiske gjøremål – et helt ekte, levende liv som gir inspirasjon til barnas lek.

Barnehage og skole har felles/avdelt uteområder. Barnehagen blir stadig invitert over på skuespill og andre spennende aktiviteter på skolen, og barna i 1.klasser er iblant på besøk i uteområdet i barnehagen. Gården har vi sammen!

På gården er vi alle med, vi får leve med og bli kjent med dyra, grave i jorda, leke, lære og være i skog og mark gjennom alle årstider. Livslyst og livskompetanse bygges fra tidlige barneår, gjennom å få se, oppleve og delta. Når suppa koker i bålpanna på tunet og det lekes og arbeides med iver og glade stemmer, da er livet ikke så verst!

Vi er også så heldig å få to øko-tun tilknyttet gården. Søknadsprosessen er i gang og antas avsluttet i løpet av 2023-2024. Her vil det bli mulig å kjøpe eller leie eneboliger eller leiligheter i ulike størrelser. Alle hus bygges økologisk og som nullutslippsboliger.

Det blir store muligheter for de som ønsker å være med på å utvikle dette fantastiske stedet, som nå er i en rivende utvikling. Vi ser for oss et samfunn for alle, med felles andelslandbruk på gården, i tillegg til felles dyrehold for de som ønsker det. Stedet har allerede i dag høner, kaniner, 6 hester og 30 sauer. Målet er å få noen kuer og griser i tillegg.

Vi ønsker steinerpedagoger som ønsker å være med å utvikle området hjertelig velkommen til å søke arbeid, eller bare komme på besøk for å få mer kunnskap om hva vi driver med her på Kongsberg. Vi ser gjerne at du har noen håndverkskvaliteter (sløyd, smie, toving, hovslager, hage, matlaging og foredling – eller noe helt annet) som du har lyst til å bruke i jobben!

Vi kan tilby:

· Et godt arbeidsmiljø med fokus på samarbeid og glede

· Nærhet til natur og dyr

· Mulighet for faglig og personlig utvikling

· Stor grad av medbestemmelse i et solid fagmiljø med mye positiv energi

Vi ønsker av deg at du:

· er utdannet steinerpedagog og/eller med hjerte for vår pedagogikk

· trives med å holde orden i hus og hage og er praktisk anlagt

· er raus og byr på deg selv, sprer glede og energi

· vet at barn og voksne har noe å lære av deg som forbilde

· er faglig dyktig, og har evnen til å lede og veiled på en tydelig og varm måte

· er løsningsorientert og har gode samarbeidsevner

· er du glad i musikk, sang og dans, så er det et pluss!

Du trenger ikke være helt perfekt …. Bare kom med god arbeidsvilje og godt humør, så snakkes vi!

Gå gjerne inn på hjemmesiden til barnehagen for å lese mer: huldraheimen.no

Eller skolens hjemmeside: https://kongsbergsteinerskole.wordpress.com

Huldraheimen ved Nina Neverdal. Telefon: 482 79 512, post@huldraheimen.no eller

Kongsberg steinerskole ved Marianne Sevåg.  415 22 028, marianne.sevag@steinerskolen.no