Steinerbarnehageforbundet

Steinerbarnehageforbundet i Norge er en interesseorganisasjon for alle Steinerbarnehager i Norge. Vi jobber med utvikling og synliggjøring av steinerpedagogikken som et pedagogisk alternativ blant landets barnehager. Sammen med medlemsbarnehagene og Steinerhøyskolen arrangerer vi kurs og konferanser om steinerpedagogikk.

Førsteklassepedagogene ved steinerskolene er også tilknyttet vårt forbund og vi har et tett samarbeide med Steinerskoleforbundet i Norge.  Vi er medlem av International Association for Steiner / Waldorf Early Childhood Education som er en verdensomspennende organisasjon for steinerbarnehager.

Vedtekter_steinerbarnehageforbundet_170323

Kurs og konferanser

Steinerbarnehagehagene i Norge har dannet et nettverk for kompetanseutvikling og arrangerer  nasjonale samlinger der alle steinerbarnehager er invitert til å delta. Samlingene arrangeres i partnerskap mellom Steinerbarnehagene og Steinerhøyskolen med støtte fra Rekomp-ordningen.

Barnehagestevnet

Barnehagestevnet 2024

Dato for neste års stevne er 2. – 4. mai og stedet er Huldraheimen steinerbarnehage. Mer informasjon kommer!

Steinerbarnehageforbundet
Prof. Dahls gate 30