Javel! (vanlig Sørlandsk hilsen) Steinerbarnehagene i Kristiansand ønsker deg hjertelig velkommen til barnehagestevnet 2023, 27.-29. april! Vi samles for å bade i språkets mange uttrykk i steinerpedagogikken; bevegelse, sang, ringlek, fortelling og høytlesing.

Program

Det kommer et knippe gilde folk: Agnes-Margrethe Bjorvand, Camilla Bøksle, Lisa Bonnár Stjernø, Gudrun Sanden og Fridunn Tøra Karsrud holder foredrag for oss. Det blir et rikt utvalg av samtale- og arbeidsgrupper, kunstneriske og musiske bidrag, – og ikke minst tid til samtale og samvær med gamle og nye kolleger fra hele landet! Vi tror det blir sabla greit, som vi sier her på Sørlandet når noe er riktig bra. Programmet begynner kl. 16.00 torsdag 27. april og avsluttes kl. 15.00 lørdag 29. april.

Kristiansand

Det blir anledning til å bli kjent med byen vår og ta en båttur for å oppleve en liten del av den vakre Sørlandskysten. Og kanskje også tid til å oppleve å få tean i tanga om det blir en smeigedag? Deltakerne får utdelt kart med anbefalinger for både turer og steder å besøke.

Stevnet finner sted på Caledonien hotell midt i Kristiansand, og du kan melde deg på et besøk til de to steinerbarnehagene; Alvejordet og Blåmann. Vi anbefaler å utvide tiden i Kristiansand med noen timer i hver ende – så du virkelig kan få oppleve denne perlen av en sørlandsby.

Hvis det blir veldig mange påmeldte, vil noen av deltakerne innkvarteres på nabohotellet noen få minutter unna til fots, Hotell Norge. De dette eventuelt gjelder, vil få beskjed i god tid i forveien.

Hotell med stevnepris må bestilles gjennom påmeldingsskjema!

Påmelding gjøres ved å trykke her.

Her kan du lese hele programmet og se oversikt over arbeidsgrupper: Barnehagestevnet 2023 – æ siår d bare

Det er mulig å melde på flere deltakere samtidig. Påmeldingsfrist er 1. mars.

Pris

Stevnet er en del av årets satsning på kompetanseutvikling med tema språk og kommunikasjon, og er delvis finansiert av Rekomp-midler. Dette gjør at vi har senket prisene så mye vi klarte, så flest mulig kan være med. Prisen inkluderer overnatting, mat alle dager, festmiddag og grupper. Båttur kommer i tillegg med 100 kr pr person.

Det er mulig å melde seg på enkeltdager, med eller uten festen på fredag, og det er mulig å melde seg på uten overnatting.

Påmelding Pris pr. pers Uten festmiddag
Stevneavgift inkludert overnatting 2 netter, enkeltrom 4990 4600
Stevneavgift inkludert overnatting 2 netter, dobbeltrom 3800 3410
Stevneavgift inkludert overnatting 2 netter, trippelrom 3300 2910
Stevneavgift inkludert overnatting 2 netter, firemannsrom 3050 2660
Stevneavgift uten overnatting, med festmiddag 2300 1910
Deltakeravgift uten overnatting kun torsdag og fredag, med festmiddag 1800 1410
Båttur 100

Stevneavgift faktureres samlet til hver barnehage, eller til den enkelte deltaker i april. Påmeldingen er bindende. Avbestilling/endring er mulig frem til 1. april, etter det må stevnet betale hotellet for antall påmeldte.

Hvordan kommer du til Kristiansand?

Tog til Kristiansand. Sjekk vy.no Det tar 5-6 minutter å tusle til hotellet fra stasjonen.

Buss til Kristiansand rutebilstasjon. Både østgående og vestgående busser stopper her.

Fly til Kjevik flyplass og buss til og fra flyplassen, busslinje nr. 35. Billetter kjøpes på bussen eller via AKT- appen. Første og siste stopp er Kristiansand rutebilstasjon, holdeplass nr. 4. Det tar 5-6 minutter å tusle til hotellet fra rutebilstasjonen.

Bil til Kristiansand. Det finnes flere alternativer for langtidsparkering i nærheten av hotellet.

Ferge til Kristiansand fra Hirtshals.

Æ siår d bare er et skikkelig Kristiansandsuttrykk. Hvis du vil øve inn noen flere sørlandske uttrykk kan du sjekke Fædrelandsvennens ordbok her

Vi gleder oss til å ønske dere velkommen!

Med hilsen fra kollegiene i Alvejordet og Blåmann, og Steinerbarnehageforbundet