Error 404 - Page not found

Go to Home.

Vi søker barnehagelærer i 100 % stilling på Storbarnsavdeling

Ansettelsesform: Fast

Arbeidstid: Dagtid samt noe ettermiddag og kveld (møtevirksomhet, foreldrearbeid)

Arbeidsoppgaver

• Koordinere og planlegge det pedagogiske arbeidet på avdelingen i tråd med barnehagens årshjul og i henhold til gjeldende pedagogikk, lover og forskifter.
  • Veilede medarbeidere
  • Gjennomføre foreldresamtaler

Kvalifikasjoner

• Godkjent høyskoleutdanning som Steinerbarnehagelærer/førskolelærer
  • Dokumentert steinerpedagogisk kompetanse eller erfaring er en fordel.
  • Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig.
  • Personlig egnethet vektlegges.

Personlige egenskaper

• Du er en god relasjonsbygger og er tilstedeværende, reflektert og støttende.
  • Du liker utfordringer, er fleksibel og løsningsorientert.
  • Du har gode lederegenskaper og evnen til å motivere og veilede dine medarbeidere.
  • Du har et sterkt ønske om å være med på å hjelpe barn i sin utvikling uansett hvilke forutsetninger barnet har.
  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.

Vi tilbyr

• En barnehage med dedikerte ansatte og foreldre
  • Utfordrende og meningsfylte oppgaver
  • Godt arbeidsmiljø
  • God pensjonsordning gjennom PBL
  • Lønn etter gjeldende tariff
  • En arbeidshverdag i naturskjønne omgivelse.
  • Politiattest må fremvises før ansettelse
  • Barnehagen er PBL-A medlem

Om arbeidsgiveren

Vi er en privat barnehage som driver etter Rudolf Steiners pedagogiske prinsipper. Barnehagen eies av Stiftelsen Steinerbarnehagen Rotnissen og ligger idyllisk til nede i Rotvollfjæra omgitt av en flott naturtomt. Barnehagen har plass til 18 barn på to småbarngrupper (Fiol og Marikåpe) og 36 barn mellom 3-6 år fordelt på 2 storbarnsgrupper (Rødkløver og Epleblomst).

Barnehagen har en fast dags- og ukerytme, noe som gir barna trygge og forutsigbare rammer for lek og kreativ utfoldelse. Verdien av fri lek er noe som står sentralt i barnehagen og som vi ønsker å verne om og legge til rette for. Vi vil gjerne at barnehagen skal oppleves som en forlengelse av hjemmet, der barna har en trygg base de kan utforske verden fra. Avdelingene er koselig innredet, med leker i naturmaterialer og deilige dufter fra matlaging i kjøkkenet. Dagene fylles med sang og fortellinger, kunstneriske aktiviteter og baking. Vi har også et fantastisk uteområde hvor vi er tett på naturen og årstidene. Våre ansatte legger vekt på å være etterligningsverdige voksne som er bevisst på sin rolle som forbilde. Vi har mange årlige tradisjoner i barnehagen som involverer barna, de ansatte og foreldrene, og som vi mener er med å skape et godt miljø vi ønsker å ta vare på. Vi søker deg som synes dette høres spennende ut og som ønsker å være med oss og utvikle barnehagen videre og bevare det som gjør Rotnissen til et godt sted for både voksne og barn.